fbpx

Lapierre 2016: megújuló kulcsmodellek és világbajnok DH gép

A francia cég háza táján eljött az idő az évek óta jól ismert modellek átdolgozására, leváltására. Bemutató az új Xelius SL, Zesty és Spicy modellekről!

A tavaly bemutatott Aircode aero országúti sikeres első évet tudhat maga mögött, csak apró finomításokkal tették jobbá a dijoni cég mérnökei. Az elsődleges cél a súlycsökkentés volt, a váz nagyságrendileg 90-, míg a villa megközelítőleg 20 grammal nyom kevesebbet a 2015-ös modellhez képest.

Lapierre Aircode SL 700 M 2016

Lapierre Aircode SL 700 M 2016

A formák nem változtak, viszont a nyeregvázcső és a fejcső karbon szövetszerkezetét optimalizálták, kevesebb rétegre van szükség.  A merevséget sem kellett feláldozni, hiszen a kulcsfontosságú helyeken nagy szilárdságú (high modulus) karbont használtak. A minimális légellenállásra való törekvés jól látható, az első fék (Direct Mount) a villa formájába simul, az alsócső és a nyeregvázcső profilja itt is a Kamm-tail forma egy változata, viszont a nyeregcső hagyományos kör keresztmetszetű.

Lapierre Aircode SL 600 FDJ 2016

Lapierre Aircode SL 600 FDJ 2016

A konkurensekkel ellentétben az alsócső nem követi a villaváll vonalát, valamint a hátsó fék is hagyományos helyen, a támvillák közt van. Apró, de hasznos és okos megoldás a Di2 központi egységét tartó kormányszár hézagoló. Felszereltséget tekintve a csúcsot a 700-as modell képviseli elektromos Ultegra szettel, a 600-ast mechanikus Ultegra, míg az 500-ast 105-ös alkatrészekkel szerelik. Az Ultimate modellek váz szettként vagy a vásárlói igényei szerint egyedileg építve érhetőek el.

Lapierre Xelius SL Ultimate

Lapierre Xelius SL Ultimate 2016

Az FDJ.fr profi csapat, köztük a Tour 20. szakaszának győztese Thibaut Pinot által használt klasszikus országúti, a Xelius teljesen megújul 2016-ra. A cél egy könnyű, emelkedőkön gyors, jól kezelhető kerékpár megalkotása volt. A 850 gramm tömegű váz nem a legkönnyebb a kategóriájában, viszont a tervezés során nagy hangsúlyt fektettek a tömegközéppont alacsonyan tartására is. A legszembetűnőbb megoldás, hogy a támvillák közvetlenül a felsőcsőbe csatlakoznak. Ez a franciák elmondása szerint egyrészt csökkenti a támvillák csatlakozási pontjain a feszültséget, másrészt komfortosabb vázat eredményez.

Lapierre Xelius SL 600 FDJ

Lapierre Xelius SL 600 FDJ 2016

A tömegközéppont alacsonyan tartása érdekében a Lapierre mérnökei egy az alsócsőbe rejthető Di2 akkumulátortartóval álltak elő. Az agilisabb kezelhetőséget az elődhöz képest 3 mm-rel rövidített, 405 mm-es láncvillák is elősegítik. A villa kialakítása hasonló az Aircode modelléhez, az első fék Direct Mount rögzítésű.

Lapierre Pulsium 700 CP 2016

Lapierre Pulsium 700 CP 2016

A tavaly bemutatott Pulsium komfort országúti változatlan formában lesz kapható jövőre. A váz érdekessége a nyeregvázcső és a felsőcső közti elasztomer, ami a talaj felöl érkező nem kívánt ütéseket, rezgéseket hivatott elnyelni. A jövőben érdekes lenne egy összehasonlító tesztet végezni a Pulsium és a Xelius SL modellek közt, hogy összességében milyen különbségek érezhetőek.

Lapierre Sensium 600 CP 2016

Lapierre Sensium 600 CP 2016

Az kedvező árú általános felhasználásra szánt Sensium változatlan formában érhető el 2016-ban, felnifékes vagy tárcsafékes változatban.

Lapierre Sensium 700 Disc 2016

Lapierre Sensium 700 Disc 2016

Az országúti paletta alján az alumínium vázra épülő Audacio áll.

Lapierre Audacio 500 CP 2016

Lapierre Audacio 500 CP 2016

A Lapierre eddig is jó hírnévnek örvendett a felső kategóriás MTB-k terén, jövőre a két kulcsmodell, a Zesty és a Spicy átdolgozásával próbálják megerősíteni helyüket a piacon.

Lapierre DH Team 2016

Lapierre DH Team 2016

Bár a DH nem új fejlesztés, Loic Bruni világbajnoki sikere ismét aktuálissá teszi bemutatását. 27,5”-es kerekeket fogadó alumínium váz, 210 mm rugóút speciálisan downhill felhasználásra hangolt progresszív karakterisztikával és a jól végiggondolt apró részletek, amik minden Lapierre bringát kívánatossá tesznek. Integrált hátsó sárvédő, kormány befordulása esetén védő műanyag ütközők, karbon villakupak és okosan összeválogatott alkatrészek. A Team változat levegős Boxxer villával, SRAM X01 DH szettel és Easton Havoc kerekekkel kapható.

Lapierre Spicy Team 2016

Lapierre Spicy Team 2016

Az MTB szakágban legendának számító Nicolas Vouilloz segítségével fémjelzett Spicy enduro bringa jelentős változásokon ment keresztül a 2016-os szezonra. A fejlesztés során figyelembe vették a konkurens gyártók modelljeit, tovább az enduro pályák jellemző terepviszonyait és arra jutottak, hogy nagyobb rugóútra van szükség. Az új Spicy továbbra is a Horst Link (láncvillán elhelyezett forgáspont) OST+ felfüggesztési rendszert használja, viszont már 165 mm-t mozog a korábbi 150 mm-rel szemben. A rugózási karakterisztika javítása érdekében a forgáspontok helye is változott, valamint a tartósság és a merevség érdekében nagy átmérőjű tengelyeket használtak.

Lapierre Spicy 527 2016

Lapierre Spicy 527 2016

További újítás, hogy a nemzetközi trendeknek megfelelően hosszabb lett a felsőcső (mérettől függően 15-20 mm-rel), amit rövidebb kormányszár használatával ellensúlyoztak. Mindezek mellett a rövidebb nyeregvázcső és a laposabb fejcsőszög érdemelnek említést, ezek mind a váz lejtőző menettulajdonságait javítják a meredek, gyors és technikás ösvényeken.

Lapierre Spicy 327 2016

Lapierre Spicy 327 2016

A paletta két karbon és egy alumínium vázra épülő modellből áll, előbbi kettőhöz a Rock Shox e:i Auto automata rugóstag vezérlő rendszere is jár. Ennek lényege, hogy a hajtókarnál elhelyezett forgásjeladó, valamint a villa két pontján elhelyezett gyorsulásmérők jelei alapján a rendszer automatikusan kiválasztja a rugóstag megfelelő állását és 100 milliszekundumos reagálási idővel a jelek által meghatározott pozícióba (nyitott, közepes/trail,zárt) állítja a Monarch rugóstagot. Idénre a stucni tetején elhelyezett központi egység dizájnja változott, de lényeges technikai fejlesztés nem volt.

Rock Shox e:i rendszer a Spicy Team modellen

Rock Shox e:i rendszer a Spicy Team modellen

Az all-mountain és trail felhasználásra szánt Zesty AM és XM modellek is teljes átalakuláson mentek keresztül.

Lapierre Zesty XM 827 2016

Lapierre Zesty XM 827 2016

Mindkettő 27,5”-es kerekekkel kerül forgalomba 2016-tól, hiába volt kiváló bringa a tavaly általunk is próbált 29”-es Zesty, a piaci igények a kisebb kerekek használatát követelték meg. Maradt az OST+ rendszer, viszont elsőre feltűnhet, hogy a rugóstag felfogatási pontja az alsócsőről a felsőcsőre költözött. Ennek több előnye is van, egyrészt rövidebb szemtávolságú tag használható, másrészt jóval könnyebb lett a váz.

Lapierre Zesty XM 427 2016

Lapierre Zesty XM 427 2016

Mivel jövőre a karbon változatok hátsó háromszöge is karbonból készül a korábbi modellévek alumínium változatával szemben, ráadásul a forgáspontoknál titán csavarokat használtak, így 500 grammal lett könnyebb a váz. A geometrián is finomítottak, a trendeknek megfelelően hosszabb lett a felsőcső (+5 mm), rövidebb a nyeregvázcső, továbbá laposabb a fejcsőszög. Az AM széria 150 mm rugóúttal rendelkezik, míg az XM bringák 120 mm-t mozognak. Mindkét modellből kaphatóak karbon és alumínium vázas változatok akár Rock Shox e:i rendszerrel is. Utóbbi felára 400 € a hagyományos rugóstaggal szerelt gépekhez képest.

Lapierre Zesty AM 327 2016

Lapierre Zesty AM 327 2016

A fully kínálatot a rövidebb rugóutas X-Control és a maraton/cross country felhasználásra szánt, 29”-es kerekekkel szerelt XR széria teszik teljessé.

Lapierre XR 729 2015

Lapierre XR 729 2015

Merevfarú MTB is szerepel a franciák kínálatában, a tavaly megújult ProRace széria karbon és alumínium vázas változatokban is kapható.

Lapierre ProRace 629 2016

Lapierre ProRace 629 2016

A paletta alján az alumínium Raid FX össztelós és Raid merevfarú modellek állnak.

Lapierre Raid FX 2016

Lapierre Raid FX 2016

További képek:

További Lapierre-információ: http://www.lapierre-bikes.co.uk/

(X)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo