fbpx

Lapierre Aircode SL 500 kerékpárteszt: ízig vérig francia versenygép

A Lapierre bringáknak van egy közös vonásuk, feltűnőek, ritkán hagynak hidegen. Tipikusan franciák, kicsit mások, mint bármelyik konkurens gyártó modelljei. A tesztelt Aircode 500 SL tökéletes példa erre, mind a külsőt, mind a műszaki tartalmat tekintve.

lapierre_aircode_kerekparteszt_002

Legyünk őszinték, elsőre a 749 000 Ft-os ár vadul hangzik egy Shimano 105-ös szettel szerelt karbon országútiért. A legtöbb hobbiból tekerő bringás számára nem is a Lapierre Aircode 500 lesz a legjobb ár/érték arányú kerékpár. Viszont tud pár dolgot, amiért sokan nagyon meg lesznek vele elégedve és szeretni fogják, ha ezt a bringát választják.

www.facebook.com/VanikZoltanFoto

Kezdjük a designnal, ami a festést és a formát tekintve is extravagáns. A neon kis túlzással kilométerekről világít és a kompozíció is nagyon izgalmas, ahogy elöl a betekerőn és a bowdenházakon köszön vissza ez a szín. A forma több mint aerodinamikus, a francia designerek láthatóan fontosnak tartották, hogy a bringa szép is legyen.

lapierre_aircode_kerekparteszt_010

Akiknek ez a kerékpár bejön, azoknak minden bizonnyal szerelem első látásra, akkor pedig nincs mese, kénytelen az ember mélyebben belenyúlni a pénztárcába. Akik egyébként az Aircode formájába szerelmesek, jó ha tudják, hogy már nem sokáig vásárolhatják meg a jelenlegi modellt, ami kisebb ráncfelvarrással 2014. óta kapható. Thibaut Pinot már egy új aero-Lapierre-t is hajtott a Girón…

Anno a Lapierre mérnökei hasonlóan sokáig teszteltették a francia FDJ profi versenyzőivel az Aircode-ot, sőt, 2014. óta tökéletesítették is, 100 grammot lefaragva a váz tömegéből. Itt jegyezzük meg, hogy a tesztelt modellt hiába „csak” 105-ös szettel szerelték, ugyanazzal a vázzal és full karbon villával van dolgunk, mint a legdrágább FDJ Team modell esetében! Nyilván ez a fogyasztói árban is megnyilvánul…

lapierre_aircode_kerekparteszt_007

Az Aircode aerodinamikai tervezése teljes körű volt, a számítógépes szimulációkat szélcsatornás kísérletek követték, ráadásul a bringások különböző pozícióiban is elvégezték a méréseket, hogy megtalálják végül az optimumot. A vázcsövek lapítottak, elöl direct mount fékeket alkalmaznak, viszont a legtöbb high-end aero bringákkal ellentétben hátul a hagyományos pozícióban van a fék és a nyeregszár sem lapított, hanem kör keresztmetszetű.

www.facebook.com/VanikZoltanFoto

Szép és jó a kedvező légellenállás, azonban felülve a kerékpárra nem ez az első tulajdonság, ami feltűnik, hanem a kiváló hajtáshatékonyság. Az Aircode nagyon reaktív bringa gyorsításkor szinte robban, és a szerkezeti merevségnek köszönhetően nagyon precíz, pontos a kormányzás is, nem hiába készül a fő háromszög high modulus karbonszövetekből. A támvillák hajlítottak és lapítottak az úthibák tompítása érdekében, de ezek azért nem biztosítanak nagyfokú komfortot, az Aircode inkább egy sportos, mint kényelmes bringa.

A felszereltség mondjuk ki, a szükséges minimum, amivel egy ilyen kiváló vázat árulni lehet. Működését tekintve nincs semmi gond a Shimano 105-tel, újkorában tökéletesen teszi a dolgát, de a szett és a nem éppen pehelysúlyú Mavic Aksium kerekek is hozzájárulnak, hogy a Lapierre Aircode 8,54 kg-ot mutatott a mérlegünkön, ami egy háromnegyed milliós bringához azért nem kevés.

Az Aksium kerekekre egyébként a merevség szempontjából nem lehet panasz, átmegy az erő, de ha választani kellene, inkább egy Ksyrium kerék, Ultegra szett kombinációval vennék Aircode bringát, és beszereznék hozzá versenyekre vagy optikai tuningként aero karbonkerekeket is. Persze ami a fantasztikus az Aircode 300-ban, hogy viszonylag elérhető áron is „nagyot üt”, aki először látja, a vázra pillantva fogalmaz meg véleményt, aztán veszi észre, hogy az alap setup jár a neon festéshez.

Összefoglalva a lényeget a Lapierre Aircode 500 egy profi versenyzésre is alkalmas vázra épül, sportolóknak is ideális geometriával, extravagáns designnal. A konkrét modell – hogy legyen az Aircode palettán egy 2500 eurós változat is – ezen a szinten alapfelszereltséget kapott, de akik nem versenyzésre fogják használni, nem sokat fognak érezni abból a plusz egy kilogrammból, amennyivel nehezebb a csúcsmodellnél. Az árkülönbözet viszont sokaknak lehet fontos, miközben egy nagyon menő bringa tulajdonosai lehetnek.

www.facebook.com/VanikZoltanFoto

Infobox:
Forgalmazó: Schindler S.r.o
Lapierre Magyarország
A tesztelt modell adatlapja: Lapierre Aircode SL 500
Vázméretek: XS-S-M(tesztelt)-L-XL-XXL
Származási ország: Franciaország
Vázgarancia: 5 év
Alkatrész-garancia: 2 év
Ajánlott fogyasztói ár: 749 990 Ft

Műszaki adatok:
Váz: AIRCODE SL CARBON
Villa: LAPIERRE AIRCODE SL CARBON – Carbon Steerer
Hátsó váltó: SHIMANO 105 KRD5800GSL 11-SPEED
Első váltó: SHIMANO 105 KFD5800FL
Hajtómű: SHIMANO 105 KFC5800CX26L 52×36 170mm (XS, S) / 172.5mm (M) / 175mm (L, XL, XXL)
Középrész: SHIMANO KSMBB7141B PRESSFIT
Fogassor: SHIMANO 105 KCS580011128 11-SPEED 11-28T
Lánc: SHIMANO KCNHG60111 11-SPEED
Fék: SHIMANO 105 KBR5800 / KBR5810F DIRECTMOUNT
Váltókar: SHIMANO 105 KST5800 2×11-SPEED
Fejcsapágy: FSA 1″1/8 1″1/4 FSA ORBIT C-33 44E + 15 mm Top cover
Kormány: LAPIERRE HB-CR12 40mm (XS) / 42mm (S, M, L) / 44mm (XL, XXL)
Betekerő: LAPIERRE VEXGEL NEON YELLOW / BLACK
Kormányszár: LAPIERRE 90mm (XS, S) / 100mm (M) / 110mm (L) / 120mm (XL, XXL)
Nyeregcső: LAPIERRE SP-3D1 Ø: 31.6mm L: 350mm
Nyereg: FIZIK ARIONE R5 BLACK
Kerékszett: MAVIC AKSIUM
Gumi: CONTINENTAL ULTRA SPORT 700x25c

Geometria:

Geo_AIRCODE

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo