fbpx

Kross Level B+ kerékpárteszt Blazsó Marcitól

Sokan hallottak már a szponzorváltásomról, a lényeg, hogy 2014-ben Kross géppel fogok menni. Már október közepén megkaptam a a szóban forgó kerékpárt, egészen pontosan a Kross Level B+ bringát, ez egy merev 29″-es mountain bike, ha valakinek nem tűnne föl.

b

2014-ben Kross géppel fogok menni!

Most azért sokan elgondolkodnak, hogy na, ez baromi hiteles lesz! Akkor jöjjön itt egy kis háttér infó: Amikor megtudtam, hogy kerékpártesztet kellene írnom a gépről, akkor megmondtam a forgalmazónak, hogy oké írok, de teljesen őszinte lesz. Feri azt mondta, hogy rendben, legfeljebb ha sok sz.rt írok, akkor nem jelenik meg 🙂 Szóval, ha ezt olvassátok, akkor nem csaptam ki náluk a biztosítékot. Aki ismer, az tudja, hogy kevésbé motivál az, hogy írásom jelenjen meg a médiában, mint az, hogy hiteles maradjak.

Blazsó Márton - Kross B+

Kross Level B+

Mielőtt véglegessé vált volna, hogy ezzel a géppel megyek, felutaztam Budapestre, mert személyesen akartam látni, miről is van szó, ugye katalógusban azért más, mint élőben. Kellemes meglepetés ért! Mondhatom optikailag pozitív csalódás a bringa. Nagyon fekete, nagyon könnyű! Igényes kidolgozású, minőségi festésű darab. Ez volt az első benyomásom. Ha nem is megy majd jól, menet közben legalább jól néz ki! Tetszett a rejtett bovdenvezetés. Érdekes megoldás az alsócsövön, mintha a semmiből bújnának elő vezetékek.

j

Mintha a semmiből bújnának elő a vezetékek

Menetpróba:

Magamra állítottam mindent milliméterre szupertitkos geometriai táblázatomból. Ajánlom mindenkinek, aki tesztel, vagy támogatott versenyző és több bringát használhat, hogy legyen egy ilyen táblázata. Kihasználva a kellemes őszi időt, meghajtottam, mint Singer a találmányát. Úgy mentem vele, mint az előző össztelósommal. “No fear” stílusban. Ha lötyögés van, nem jön ki úgy a különbség, főleg ilyen versenyvadállatoknál. A géppel meglehetősen agresszívan lehet menni. Hogy miért? Azért mert az alacsony felsőcső-magasság miatt dobálhatod oldalra a térdeid, ami sokat segít az egyensúlyozásban, főleg ha elkeféltél egy kanyart.

u

Az alacsony felsőcső-magasság miatt dobálhatod oldalra térdeid…

A gyors stílushoz segít az itthon ismert (főleg német) geometriákhoz képest meredekebb homlokcsőszög, minden méretben, amit imádok a 29-es bringákon. Aki 26-osról váltana, annak is jobb a kicsivel meredekebb homlokcső a 29-nél, mivel kompenzálja az első kerék nagyobb perdületét. Nem kell annyira borítgatni kanyarban és legalább olyan érzékeny és pontos, mint egy 26. Egyébként számomra ez az egyik legfontosabb adat! (És egyben a legpontatlanabb a geometriai táblázatokban. Még az is lehet, hogy nem véletlenül.)

j

Rock Shox, Easton, SRAM XX…

A csövekbe, ahol lehetett, belekukkantottam, Ahol belátni, ott tiszta, igényes felületeket látni. Nincsenek durva ragasztófolyások, szövetdarabok. A homlokcső kicsit hosszabb mint a 29-eseknél megszokott (19″-es méretben 120 mm), de a kormánycsapágy tetejéről le lehet venni a Kross feliratú kupakot, ami látszólag egy egységet képez vele, de neeeem! Így a kormánycsapágy beépítési magassága gyakorlatilag nulla. Ehhez hozzájön a 10 fokos kormányszár dőlése. Nálam épp nem okozott gondot, hogy magasan lenne a kormány. Gibbonoknak és volt időfutamosoknak esetleg. Számszerűsítve: Egy arányos, kb. 178-180cm magas embernek, az eredeti alkatrészekkel, a legalacsonyabb beállításnál kb. 2-3cm esése van a kormánynak a nyereghez képest (73-74 cm ülőmagasságnál).

Szembeötlő az ejtett láncvilla. A bicaj láncvillavédő nélkül jön, ezért jól jön, hogy nincs közel a lánc. Nagyon ritkán csattog rázós részeken is, de azért jobb feldobni valami matricát, mert ha mégis odavered a láncot, igencsak nehézipari hangja van. Aki ment már csupasz karbon vázzal, az tudja miről beszélek. A megtört láncvilla még a hátsó féknyereg rögzítésénél segít, hogy ne a támvillára keljen rakni, így meg lehet spórolni egy szokványos merevítő elemet a lánc és támvilla közt. Féltem a 31,6-os nyeregcsőmérettől, főleg, hogy még a merev bringára is vissza kell szokni, de a váz kialakítása és a rugalmasabb nyeregcső miatt egészen fincsi érzés terepezni vele.

Alkatrészek:

Nem csak a nyeregcső, de a kormány is kényelmes, de nem túl rugalmas és baromi széles: 72 cm. Véleményem szerint 66-68 centis kormány is bőven elég volna. Mondjuk inkább legyen hosszabb, mint rövidebb a kormány. Vágni egyszerűbb mint toldani. A meredekebb homlokcsőszög sem indokolja a nagyon széles kormányt. Nem kell ellentartani sprintelésnél sem úgy, mint egy “chopper”-es szögnél.

Blazsó Márton - Kross B+

High end Easton kiegészítők

A kormányszár meglehetősen erős és merev, köszönhetően a magas minőségű karbon alapanyagnak és a nagy átmérőknek. Kicsit aggódtam, hogy hogy rakom föl a stucnira a bringás órám, de nem volt gond. Tehát az Easton-nál jól tudják, hol mi legyen rugalmas vagy merev. Nem véletlenül gyártanak nagyon szuper íjakat is. Mindhárom említett kiegészítő Easton, ráadásul a kormányszár és a nyeregcső EC90 típusú high end kiegészítő.

A szénszál felhasználás itt még nem ér véget. A Fizik nyereg karbon pálcás és DT Swiss kerekek karbonfelnivel szerelték. Nem feldurrantani a gumikat 4 bárra! Ugyan a karbonszálnak nagy a szakítószilárdsága, viszont össze lehet roppantani a felnit. Állítólag valakinek sikerült (anyagi kár jelenős). Rá is van írva: max 3 bar!!!

Blazsó Márton - Kross B+

Az egyetlen színes részlet a vázon: a láncvillát védő lemez

SRAM: Használtam már XX szettet és bevallom, nem tetszett annyira a trigger (nyomkodós) váltó ergonómiája. Rövid úton lehetett – főleg lefele – váltani, és néha többet váltottam mint akartam. Pedig a Shimanónál lehet egyszerre többet, de mégis ennél volt bajom a melléváltással. Szerintem a markolatváltó, ami a gépen figyel, jobb a SRAM-nál. Régen 10 évig használtam Grip Shiftet. Tetszik, hogy könnyű és annyit váltasz fel/le amennyit akarsz. XCO-nál jól jöhet. A könnyített lánc azonban gyenge pontnak bizonyulhat! Ha elkopik, érdemes nehezebb, olcsóbb erősebb verziót választani. Addig meg ne nagyon csavarj egyszerre 9 kattanást, főleg állás közben 🙂

m

Régen 10 évig használtam Grip Shift-et…

Nagyon szeretem a “matchmaker” bilincsmegoldást, mivel minden vezérlőt feltolhatsz rá és oldalfüggetlen. Valamiért eggyel több ilyen alkatrész van a tesztbringán, mert amin a hidrós lock out kar van, arra fel lehetne dobni a fékkart is, és akkor még jobban kézre esne a kis gomb (de legalább van egy tartalék darabod). A SRAM csoport tagja a Rock Shox villa is. Picivel érzékenyebben működik, mint az előző verziók és egyszerűbben is szerelhető. Az átütő tengelyes kialakítást viszont nem értem a Rock Shox-nál. Olyan, mintha hagyományos excenter lenne, de mégsem, mert tekerős mint a DT. Hátul is átütős tengely van, DT! A 29” bringáknál már megszokottá vált 142+ szabvány. A tengelyt egy alu anyán keresztül lehet a vázhoz rögzíteni. Ha bármi történne a menettel, csak azt a kis alu anyát kell cserélni, nem a vázat.

g

SRAM XX

Fékek: Az Avid fékek nagyon jól fognak! Régen az ilyen fékkarokkal voltak garanciális gondjaim. Hosszútávon kiderül van-e még probléma velük. Bizakodó vagyok, mert nem ragadnak úgy, mint a régi bringámon. Elég lenne szerintem Elöl/hátul 160/140 mm tárcsaátmérő, de nem lehet, mert minimum 160 mm rotort kell feldobni hátra.

Összkép:

Kezdem a hátrányokkal: Jó lenne 140-es tárcsa hátra. Az alsócső alá biztos nem raknám a második kulacsot. Egyszerűen nem is kellenének kulacstartó szemek alulra. A markolatváltó karbon burkolata zörög. Egy csepp FBS-sel orvosolható, de azért mégis…

Pozitívum: A bringa 100%-os versenygép! Hiperdrága, de legalább jól használható és szuper kiegészítőkkel. Minden egyszerűen és jól állítható, szervizelhető rajta, ha kellene. Nyeregbilincs, DT kerekek, vázba csavarozható első váltó, villa… Nehéz olyan alkatrészt találni, amit lecserélnék. Tényleg “ready to race”! Gyors, érzékeny kormányzással.

j

Ready to Race!

Annak ellenére, hogy élőben nagyon gonosz kinézete van, sznobfaktor abszolút nulla. Szinte egyedi darab. Ritkán fog szembejönni hirtelen gazdagok csemetéje hasonlóval. Nem hivalkodó, de azért nem érdemes a közért előtt hagyni pár órára. Könnyű bicaj! Belsővel, minden kütyüvel 9,4 kg (pedál nélkül), nálam meg lehet nézni még egy darabig! A gép nagyon drága, de nagyon jó is, sokan nem gondolnák egy kelet-európai márkáról! Változnak az idők! Amerika pénzügyi gondokkal küzd, bizonyos német autók gari-idő után rögtön széthullanak, a lengyelek meg kijöttek egy gyönyörű, igényes ipari termékkel!

InfoBox:
Forgalmazó: Biking Kft.

A kerékpár a gyártó honlapján ide kattintva érhető el:

A kerékpár a forgalmazó honlapján ide kattintva érhető el:

Származási hely: Lengyelország/Tajvan
Vázgarancia: 2 év
Vázméretek: M (17″), L (19″), XL (22″)
Alkatrész-garancia: 1 év (saját márkás alkatrészekre 2 év)
Ajánlott fogyasztói ár: 1 885 900 Ft

Specifikáció:
Váz: Kross Carbon SL 29″
Villa:    Rock Shox SID XX WC (rugóút: 100 mm, kormányról vezérelhet?, Tapered Crb, tengelyámér?: 15mm)
Első váltó:    SRAM XX Direct Mount
Hátsó váltó:    SRAM XX Carbon
Első fék:    SRAM XX (hidraulikus, 180 mm-es féktárcsa)
Hátsó fék:    SRAM XX (hidraulikus, 160 mm-es féktárcsa)
Fékkarok:    SRAM XX (hidraulikus)
Váltókar:    SRAM XX Grip Shift
Hajtómű:    SRAM XX kéttányéros 39/26T
Középcsapágy:    SRAM Press Fit GXP
Lánc:    SRAM PC 1091R
Fogaskoszorú:    SRAM XX XG-1099 11-36T
Első agy:    DT SWISS XRC 1250 SPLINE (tengelyátmér?: 15mm)
Hátsó agy:    DT SWISS XRC 1250 SPLINE (12x142mm)
Külső gumi:    Schwalbe Rocket Ron Evo Folding 29″x2.1″
Felnik:    DT SWISS XRC 1250 SPLINE Carbon
Kormány:    Easton EC70 (carbon, egyenes 720, 31,8 mm)
Kormányszár:    Easton EC90 SL (carbon, ahead, 31,8mm)
Nyeregcső:    Easton EC90 Zero (carbon, 31,6mm)
Kormánycsapágy:    VP-A45AC2 félintegrált
Nyereg:    Fi’zi:k Tundra 2 Braided
Markolatok:    KROSS Szivacs
Súly:    9,4 kg (méret M)

geometria_rama_mtb_xc_29Geometriai adatok:

FS Vázméret 21 19 17 [“]
ST Nyeregvázcső-hossz 540 480 430 [mm]
TT Felsőcső-hossz 640 610 590 [mm]
HT Fejcső-hossz 140 120 110 [mm]
SA Nyeregvázcső-szög 73 73 73 [°]
HA Fejcső-szög 71,5 71 70 [°]
CS Láncvillahossz 439 439 439 [mm]
WB Tengelytáv 1118 1094 1084 [mm]

 

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo