fbpx

Kenyeres Ábel az apeldoorni fedett pályán állt rajthoz

Remek nemzetközi tapasztalatszerzési lehetőséghez jutott nemrég Kenyeres Ábel, a KSI idén elsőéves ifi versenyzője. Az idei világbajnokságnak (2011. március 23-27.) is helyet adó hollandiai Apeldoornban 2011. január 15-16-án rendezett kétnapos junior nemzetközi pályaversenyen állhatott rajthoz. A lehetőség részben osztrák közbenjárásnak köszönhető, hiszen Ábel párja madisonban Dominik Imrek (RSC ARBÖ Südburgenland) volt.

Kenyeres Ábel tavaly októberben serdülőként az ifik között szerepelt a GP Vienna nemzetközi pályaversenyen

Kenyeres Ábel tavaly októberben serdülőként az ifik között szerepelt a GP Vienna nemzetközi pályaversenyen

A magyar versenyző tavaly januárban állt rajthoz először serdülőként fapályán, és egyből magabiztos versenyzéssel hívta fel magára a figyelmet. A 2010-es pálya ob-n két bajnoki címet nyert, majd az októberi Grand Prix Vienna nemzetközi pályaversenyen már az ifik mezőnyében szerepelt – nem is rosszul, hiszen pontversenyben harmadik lett.

A KSI első éves ifi versenyzője Somogyi Miklós edzővel

A KSI első éves ifi versenyzője Somogyi Miklós edzővel

A hollandiai kétnapos versenyen pont- és selejtező versenyben, scratch-ben, madisonban, és 3000 méteres üldözőversenyben állt rajthoz Kenyeres Ábel. Saját pont- és scratch futamában rendre 11. lett, selejtezőben a 26. helyen zárt, Dominik Imrekkel párban egy 9. hely jött össze madisonban, és egy 3’50,081”-es 3000 méteres időeredmény említhető még az eredményei között.

A magyar depó az apeldoorni velodromban

A magyar depó az apeldoorni velodromban

A hollandiai verseny első és második napjának részletes eredménylistája ide, illetve ide kattintva tölthető le.

Dernyfutam is részét képezte a versenyprogramnak

Dernyfutam is részét képezte a versenyprogramnak

A javában zajló téli pályaszezon jóvoltából újabb lehetőség kínálkozik a versenyzésre és a tapasztalatgyűjtésre, így a KSI ifije legközelebb a január 27. és február 3. között zajló berlini hatnapos verseny junior futamában áll rajthoz ismét Dominik Imrek párjaként. Magyar versenyző nem mostanában indult nemzetközi hatnapos versenyen, így mindenképpen kiemelt figyelmet érdemel ez a lehetőség.

Jó lenne ilyesmi a Millenárisra is - így néz ki a holland szövetségi ménes. A bécsi velodromban körülbelül hasonló a felhozatal, csak a színösszeállítás piros-fehér…

Jó lenne ilyesmi a Millenárisra is - így néz ki a holland szövetségi ménes. A bécsi velodromban körülbelül hasonló a felhozatal, csak a színösszeállítás piros-fehér…

A versenyeredmények ismertetése mellett mindig érdemes elidőzni a depókban is, ezt most részemről virtuálisan tenném meg Somogyi Miklós fotói jóvoltából. Komoly fedett pályákhoz rendszerint egyen-pályakerékpár géppark is tartozik, melyeket a szövetség olyan tagegyesületeinek versenyzői használhatnak, akiknek klubjai nem rendelkeznek ilyesmivel. Ezeknek a gépek többnyire bérelhetők is, így aki bringázni szeretne a pályán, de nincs módja ezt saját géppel megtenni, annak sem kell lemondania az élvezetről. Ezek a kerékpárok többnyire egyszerű, alu vázas darabok, melyeket gyakran szerelnek – mint esetünkben is a fenti képen látható Gazelléket – a Miche kedvező árfekvésű Primato Pista alkatrészeivel. Valaha – még az ötvenes években – a Millenáris alagsorában hasonló léptékű géppark várta a sportolni vágyókat, ennek azonban mára már nyoma sem maradt.

A képen látható „Canyon” pályagép Erik Zabel fiához – Rick Zabelhez (bravúros névadás) – tartozott

A képen látható „Canyon” pályagép Erik Zabel fiához – Rick Zabelhez (bravúros névadás) – tartozott

Technikai kis színes gyanánt érdemes megszemlélni a fenti képen látható karbon pályagépet, melyen három érdekesség látható. Egyrészt a 3T futurisztikus Sphinx LTD karbon kormánya, a szériagyártásban elvileg nem létező Mavic iO első kerék hátsóként üzemelő verziója, továbbá, hogy a váz valójában egy átmatricázott FES. A britekhez hasonlóképpen a német válogatott is egyedi tervezésű, kereskedelmi forgalomban nem kapható pályavázakat használ, ez azonban egy pillanatnyilag nem elérhető (2011. februárjától lesz ismét az) UCI szabályozás szerint nem feltétlenül legális. A probléma napjaink kerékpáriparát jól jellemző módszerrel oldható meg könnyen, gyorsan: fel kell nyalni a vázra egy létező, lehetőleg a tényleges gyártás helyszínével azonos székhelyű cég matricáját, aztán készen is vagyunk. A dolognak van egy pozitív hozadéka is: ha a váz látványos tönkremenetellel múlik ki verseny közben, abban az esetben a tényleges gyártó renoméja kevésbé csorbul.

Jól látszik, hogy a 3T Sphinxhez a megszokottnál rövidebb stucnit célszerű használni, ha az ember azt szeretné, hogy ne bukjon meg vele az UCI geometriai szabályainak teljesülését vizsgáló ellenőrzésen

Jól látszik, hogy a 3T Sphinxhez a megszokottnál rövidebb stucnit célszerű használni, ha az ember azt szeretné, hogy ne bukjon meg vele az UCI geometriai szabályainak teljesülését vizsgáló ellenőrzésen

A 3T Sphinx kormány nagy kedvence az UCI ellenőröknek, nagyon oda kell figyelni tehát a beállításánál. Jó hír viszont, hogy talán az UCI illetékesei is érezték, hogy nem igazán egyértelmű a geometriai szabályok ismertetője, így nemrég egy kiegészítő szabálycsomag került fel a nemzetközi szövetség honlapjára. Ebből nemcsak az derül ki, hogy milyen méretparamétereket kell betartani, hanem az is, hogy az ennek ellenőrzésére alkalmas sablont hogyan készíthetjük el könnyen, gyorsan.

A német válogatott által használt FES karbon pályaváz itt éppen FES matricával

A német válogatott által használt FES karbon pályaváz itt éppen FES matricával

További információk:
– A KSI SE honlapja
– Az apeldoorni velodrom honlapja
– További képek a versenyről

Szöveg: HBalage
Fotó: Somogyi Miklós, HBalage

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo