fbpx

Amikor megkértek, hogy teszteljek egy GT-t, nem mondhattam nemet, hiszen régebben nagy kedvenceim közé tartoztak ezek a gépek. Amikor a dirt élet elkezdődött Magyarországon, sokan nyomatták GT-vel, de ez igaz volt a DH szakágra is. Kíváncsi voltam, hogy a Chucker van-e olyan jó, mint ahogy emlékeimben a régi márkatársak.

Fotók: Szász Norbert

Fotók: Szász Norbert

Első ránézésre tisztes távolságból is feltűnik a GT-re jellemző TripleTriangle design, közelebbről nézve azonban szembeötlő a különbség. A váz a mai normák szerint jóval drabálisabb felépítésű, ami nem is baj, de a nyeregvázcső környékén szerintem túlságosan vastagra sikeredett, ami nem igazán nyerte el a tetszésemet. Inkább a régi GT modellekre jellemző kidolgozottságot kerestem volna ismét. A hegesztések is túl szélesre és hosszúra sikeredtek, viszont hatalmas pozitívumként értékelhető a váz dizájnja és festése, ami nagyrészt feledteti a drabális kinézetet. A figurák nagyon kidolgozottak rajta, a fekete szín meg optikailag is vékonyítja a vázat. A kerékpár úgy egészében nem rossz, de szerintem döntse el mindenki magának, hogy tetszik-e vagy sem.

Amikor felültem rá, hasonló érzések kerítettek hatalmukba, mint amikor a Ruckust próbálgattam. Nem tudtam eldönteni, mire is való ez a bicaj igazából. Freeride-ra? Dirtre? Tán merevfarú DH-zásra? Rövid streetelés és dirt próbálgatás után kiderült, hogy ezt a gépet nem erre találták ki, de ha az ember megerőlteti magát, ki lehet hozni belőle valamit. Miután egyre többet tekertem vele, kirajzolódott bennem a kép, hogy ez egy all mountain freeride-ra készült kerékpár. Geometriájából adódóan jól lehet vele tekerni hegynek felfelé és lefelé, nem okoznak neki gondot az extrémnek számító terepviszonyok sem, sőt a geometriáját nézve kisebb-nagyobb ugratók sem jelenthetnek akadályt, ha a felhasználója bírja! Viszont meredekebb domboldalakon nem tudtam vele olyan sebességet elérni, mint egy merevfarú DH bicajjal.

A váz tipikus all mountain freeride típusnak tekinthető, erről a geometriája is árulkodik, hiszen az átlépési magassága elég nagy egy downhill vagy dirt vázhoz képest. Az eleje és a hátulja egyaránt hosszú, de nem annyira, mint egy XC gépé, így összképében egy 10-11 cm-t mozgó villával elég fordulékony biciklit lehet építeni belőle. A teleszkóp színben illik a vázhoz, de minőségben hagy maga után kívánnivalót. Csillapítás semmi nincs benne, kifele és befele egyaránt koppan, ami rendkívül idegesítő tud lenni, amikor például az ember ugratni szeretne.

A hajtókar a ProWheel Pionner SS modellje ISIS-es középrésszel, ezzel az összeállítással most találkoztam először. Teherbírása nem a legnagyobb, tesztelés alatt többször érdekesen rugózott, ami engem kifejezetten idegesített. Az erdőben haladást nyolcas fogsor teszi könnyebbé, a láncot egy Sram X-4-es váltó pakolja kifogástalan módon. Mivel a bringa elől-hátul váltós, a láncnak muszáj hosszúnak lennie, így viszont nagyon csattog egy-egy lejtőn való lezúzáskor, de ezzel nem lehet mit csinálni sajnos. A markolatváltóról mindenki döntse el, hogy bejön-e neki vagy sem, engem személy szerint zavart, hogy könnyen lehet akár véletlenül is váltani vele.

A kormány/kormányszár párosítás teljesen jól használható, a kormány emelése és szélessége tökéletes, a kormányszár hossza szintúgy kielégítette minden igényemet. Az Alex Y22 felnik a teszt ideje alatt megfelelőnek bizonyultak, abszolút jól bírták az ugratást és a hegyi menetet egyaránt.

A külsők tapadása helytálló még egy keményebb wallride-nál is. A mechanikus tárcsafékek így első látásra egész jónak tűntek, viszont még egy egyszerűbb pályán is hamar felmelegednek és elveszítik fékhatásukat. Ilyenkor a fékkarok egészen a markolatig húzhatóvá válnak – ez kellemetlen tud lenni a megállásnál.


Összefoglalva:

A GT Chucker egy jól kezelhető all mountain bicikli, amelyen a teleszkóp elnyeli a kisebb erdei gyökereket, és nem fárasztja annyira a bicajos kezét, de komolyabb felhasználáshoz azért egy picit jobb darab nem ártana bele. Ez a bringa olyan embereknek készült, akik szeretnek kimenni az erdőbe tekergészni, de ha látnak egy komolyabb lejtőt vagy kisebb ugratót, attól sem ijednek meg. Mindemellett downhill versenyzőknek kiváló edzőkerékpár lehet, amikor leesik a hó, vagy erősíteni kell a lábat.

[poll id=”97″]

InfoBox:
Forgalmazó: Neuzer Kft.
Származási hely: Tajvan
Vázgarancia: 5 év
Vázméretek: M
Alkatrész-garancia: 1 év
Ajánlott fogyasztói ár: 134.900 Ft

Vázanyag: 7005 alumínium, Triple Triangle
Villa: RST Launch T8; 100 mm rugóút
Első váltó: Sram 3.0
Hátsó váltó: Sram X-4
Váltókar: Sram 3.0 Comp markolatváltó
Fékek: Promax mechanikus tárcsafék
Fékkarok: Promax
Hajtómű: ProWheel Pionner SS; 170 mm karhossz, 22/32 fog
Középcsapágy: ProWheel ISIS
Lánc: KMC IG-31
Lánckeréksor: 8 sebességes; 32-11 fog
Agyak: Alu; kónuszos; 36 furat
Felnik: Alex Y22; 30 mm széles; 18 mm magas
Küllők: acél; 2,0; fekete
Külsők: Kenda Kinetics; 2,35″
Kormány: Alu; 685 mm széles; 73 mm emelés; 31,8 mm befogó
Kormányszár: GT; 4×2 csavaros; 6 mm / 10 fok
Kormánycsapágy: középméretes, félintegrált
Nyeregcső: 300 mm / 27,2 mm
Nyereg: Velo; dirt/street design
Markolat: rövid gumimarkolat grip shifthez
Pedál: GT; nem cserélhető szegecses

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 68,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 69,5 fok
Nyeregvázcső-hossz: 370 mm
Felsőcsőhossz: 550 mm (csőközéptől csőközépig)
Tengelytáv: 1045 mm
Láncvillahossz: 423 mm
Kormányszárhossz: 60 mm
Középcsapágy-magasság: 325 mm
Csapágyesés: -15 mm
Súly: 14,79 kg (pedál nélkül)

Szöveg: Szedő Gergő; Fotó: Szász Norbert

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo