fbpx

Enduró EB Kirchberg – sárpakolás osztrák módra

A FRO Racing tagjai év eleje óta szem előtt tartották a június végi dátumot, hiszen az enduró sportágban ekkor rendezték a történetének első Európa bajnokságát, ráadásul a (viszonylag) közeli Tirolban. Azaz még nekünk privát versenyzőknek is volt lehetőségünk kijutni és indulni.

Indulás az edzésre a parkolóból teljes téli öltözetben: Palotai Gábor, Sebestyén Krisztián, Décsi Zoli és Kollár Balázs

Indulás az edzésre a parkolóból teljes téli öltözetben: Palotai Gábor, Sebestyén Krisztián, Décsi Zoli és Kollár Balázs

A szervezők ugyan nem kápráztattak el minket túl sok információval a verseny előtt, de azt azért tudtuk, hogy 5 szakasz várható vasárnap és egy prológ szombaton a faluban, az összekötő szakaszokon meg 28 km mászás némi felvonózással, és persze 13 kilométernyi verseny.

A Fleckalmtrail rajtjánál ez a kép tárult elénk június 20-án tíz órakor.

A Fleckalmtrail rajtjánál ez a kép tárult elénk június 20-án tíz órakor.

Az interneten kutakodva annyi azért kiderült, hogy nem kell sziklás, se nagyon meredek alpesi terepre készülnünk. Ugyanakkor várható volt, hogy az időjárás megvicceli majd a mezőnyt. És sajnos ez így is történt. Már esőben érkeztünk meg a téli síparadicsom, Kitzbühel melletti Kirchbergbe. A versenyközpontban átvehettünk a rajtcsomagunkat, ill. megnézhettük a pálya alját. Én tulajdonképpen már ekkor éreztem, hogy ez nekem nem ér meg annyit, hogy elővegyem a biciklit, így inkább turistáskodtam és fotóztam a többieket, akik azonban elszántak voltak.

Lejjebb már csak fröcsögő sár volt.

Lejjebb már csak fröcsögő sár volt.

Szükségük is volt az akaraterőre, mert az egész éjjeli eső másnap reggelre sem hagyott alább, így a versenyközpont bekerült a tényleges helyszín alatt lévő teremgarázsba. Bár szombaton már kora reggel kiértünk, azért már láttunk lefelé érkező embereket, akik mind egységesen barnák voltak. Gyakorlatilag se a bicikli márkáját, se a színét, se a mezek színét nem lehetett megmondani, annyira egységesen sáros volt minden és mindenki. És akkor jött a hír, hogy a hóhatár lejjebb jött 1700 m környékére, így a pálya tetején keményen havazik és havas a pálya, meg a hőmérséklet is fagypont körül van. Hangsúlyozom, hogy június 20-a volt aznap.  De hát az Alpokban minden előfordulhat.

A Bergamont csapat a prototípus gépekre prototípus kis dobozkákat is szerelt. A legjobb trükk azonban a normál kesztyűre húzott gumi műhelykesztyű volt. Persze a teljes DH gép is érdekes megoldás.

A Bergamont csapat a prototípus gépekre prototípus kis dobozkákat is szerelt. A legjobb trükk azonban a normál kesztyűre húzott gumi műhelykesztyű volt. Persze a teljes DH gép is érdekes megoldás.

A srácok fel is mentek az első körre a híres Fleckalmtrailre, ami a negyedik és egyben záró szakasz volt, mert az időjárás miatt törölték a szombati prológot, és 4 szakaszra rövidült a vasárnapi adag is a kiírás szerinti öt helyett. A rövid egyes szakasz a 7 km-es és 1000 méter szintet tartalmazó negyedik szakasz alsó része volt, így gyakorlatilag csak 3 pályát kellett bejárni. Szerencsére az edzésen mindegyik elérhető volt felvonóval, ezért volt esély több kört is menni rajtuk. Már, ha valaki szeret órákig biciklizni bőrig átázott ruhában átlagosan 3 fokban.

Krisztián arca mindent elárul arról, hogy mit élt át az, aki végigverekedte magát ezen a négy szakaszon.

Krisztián arca mindent elárul arról, hogy mit élt át az, aki végigverekedte magát ezen a négy szakaszon.

A szabályok értelmében azonban, mindenkinek kellett edzeni minden pályán egy kötelező kört, hogy a profi versenyzőknek is küzdeniük kelljen, és ne tehessék meg azt, hogy előtte akár már egy héttel ott vannak a helyszínen és gyakorolnak, majd a verseny előtt már pihennek. A szélsőséges időjárási viszonyok azonban a profik gyomrát is megfeküdték, így még az éremesélyesek közül se edzett mindenki. Ennek az lett az eredménye, hogy másnap még is engedtek mindenkit indulni – függetlenül attól, hogy abszolválta-e a kötelező köröket vagy sem – és a verseny közbeni transzferes késésekért se járt se kizárás, se büntetés. Így is nagyon sokan voltak, akik a könnyítések és rövidítések ellenére sem indultak.

A vasárnapi versenyen végül közel 200 ember állt rajthoz 18 országból, bár egyértelműen túlsúlyban voltak a német anyanyelvűek. Az alig 2 perces első szakasz szakadó esőben indult, de aztán legalább a nap felétől már fentről nem kellett szenvedni az ázástól.

A versenyzőink közül senkinek nem jött ki igazán jól a lépés, bár csak a túlélés volt a fő cél. A legrosszabbul a hazai downhill élmezőny egyik oszlopos tagja, Palotai Gábor járt, mert élete első enduró versenyén egy esés miatt beleakadt a pálya melletti drótkerítésbe, ami belehasított az oldalába, és foglyul is ejtette pár percre. Szerencsére a közelben lévő pályabírók és mentősök ki tudták szabadítani. Folytatta ugyan a futamot, de onnan már csak a tisztes helytállás maradt neki. A pályákról egyébként azt nyilatkozta, hogy teljesen DH versenyen érezte magát, csak a rengeteg felfelé tekerés volt erőnlétileg nagyon megterhelő és szokatlan.

Vajon milyen színű eredetileg Palota biciklije?

Vajon milyen színű eredetileg Palota biciklije?

A többieknek sem volt egyszerű menet, de kisebb-nagyobb esésekkel és apróbb géphibákkal azért beértek a mezőny második felében. És ez már magában nagyon nagy szó, főleg, hogy a záró szakasz a több órás tekerés végén egy egybefüggő 20 perces déházás volt, ami már önmagában tiszteletet parancsoló. Még a versenygyőztes Jerome Clementz is bő 15 percet ment itt. Igaz, ezen a szakaszon, az összetettben 2. helyen végző és a Master 1-es kategóriát nyerő René Wildhaber volt a leggyorsabb. A női Európa bajnok pedig Anneke Beerten lett, aki a jövő évi 29-es Stumpjumperrel indult.

Természetesen a nap azonnal kisütött, miután a hazaútra bepakoltuk az utolsó koffert is.

Eredményeink:

Sebestyén Krisztián: master1: 33. hely, ideje: 34p 39mp

Kollár Balázs: master1: 36. hely, ideje: 38p 10mp

Palotai Gábor: elit: 81. hely, ideje: 38p 55mp

Décsi Zoli: junior: 9. hely, ideje: 36p 06mp

Szöveg: KGÁdám, fotó: FRO Racing

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo