fbpx

Crono 2017: a minőségi olasz modellek mellett nézd meg a téli cipőt is!

Az olasz Crono cipők több mint négy évtizede készülnek Olaszországban, és kézbe véve legfrissebb modelljeiket ma is egyértelműen a legmagasabb minőségi színvonalat képviselik.

crono_2017_001

Az országúti csúcsmodell, a Crono CR1 egyedülálló rögzítési rendszert kínál kimondottan alacsony tömeg mellett. A Multi Contact rendszer a Boa, azaz damilos-tárcsás rögzítést terjeszti ki három pontra, így a láb nagyobb felületére tud illeszkedni pontosan a könnyű, mikroszálas felsőrész, ez a megoldás csak a Crono cipőre jellemző.

crono_2017_004

A lehető legjobb szellőzésről lézerrel kialakított nyílások gondoskodnak, így nem csak kimondottan kis réseket lehet vágni, de a rések környékén nem veszít minőségéből az anyag, nem indulnak el mikroszakadások stb.

crono_2017_002

Érdemes egy pillantást vetni illetve megtapintani a Crono cipők belső szövetét is, a hálószerű anyag nemcsak az izzadtságot vezeti el és fitten tartja a lábat, hanem azt is megakadályozza, hogy lábunk elcsússzon a cipőben. Így nem kell durván szorosra húzni a boát, hogy hatékonyan tudjunk pedálozni, anélkül, hogy elmozduljon a lábunk akár sprint közben.

crono_2017_003

Magától értetődő, hogy a Crono CR1 csúcsminőségű karbontalppal készül, az orr részen szellőző nyílással a tökéletes komfortérzetért. Kevés cipőre jellemző megoldás, hogy a nyelv belső felén memóriahab jegyzi meg a rüszt formáját, a talpbetétnek pedig vibráció elnyelő csillapítása van. Mindezek a kényelmet javító megoldások beleférnek 240 grammnyi tömegbe. Fehér és fekete színben készül:

crono_2017_005

Jóval kedvezőbb áron kapható, fullkarbon, vagy karbonnal megerősített talppal is a Crono CR2, akár a képen látható, a láthatóságot nagyban növelő neonsárga színben, de választható élénkpiros, vagy konzervatívabb, fehér, vagy fekete modell is.

crono_2017_006

Nagyrészt hasonló jellemzőkkel bír, mint a CR1, például ugyanaz a memóriahabos nyelv, a vibráció elnyelő talpbetét, vagy a láb csúszását megakadályozó belső szövet. Ami más, hogy itt felül csak egy „sima” boával húzzuk össze a cipőt. Tömege nagyon baráti, a fullkarbon talpas verzió mindössze 10 grammal nehezebb a CR1 csúcsmodellnél.

crono_2017_007

Országútra további kedvezőbb árú cipőket választhatunk, tépőzáras, vagy csatos-tépőzáras rögzítéssel, akár férfias, vagy nőies színekben is. A csatos-tépőzáras CR3 karbon talppal is készül, a tépőzáras CR4 csak karbon erősítésű műanyag talppal.

crono_2017_008

A mountain bike választék tulajdonképpen az országúti leképezése más talpkialakítással és az eltérő igénybevétel miatt megerősítésekkel a kényes pontokon. A CR1-nek nincs mountain bike megfelelője, de a CR2-nek, CR3-nak és CR4-nek igen (CX2, CX3, CX4), és nem kell hozzá nagy képzelőerő, hogy ha így alakulnak jelenleg a nevek, lesz hamarosan CX1 verzió is.

crono_2017_009

A képeken látható CX2 modell talpa karbon erősítésű műanyag, a felső rész nagyjából az országúti CR2 tulajdonságait örökölte. A különbséget a komoly fizikai behatásoknak is ellenálló szövetek jelentik az orr részen. Nyilván ezek az eltérések a tömegben is megnyilvánulnak, de a 300 gramm alatti adat így is versenyképes.

crono_2017_010

Végezetül egy aktuális és igazán jó téli cipőt ajánlanánk olvasóink figyelmébe a Crono kínálatából, ami országúti és mountain bike talpkialakítással is létezik. Aki téli bringát használ és kevésbé komoly téli edzéseket végez, országútra is a mountain bike változatot javasoljuk, még ha száz grammal nehezebb is (270 kontra 386 gramm), hiszen csúszós úton nagyon veszélyes a „pingvinjárás” stoplival…

crono_2017_011

A Crono CW1 (W, mint winter) tökéletesen lezárható a külső zipzárnak és tépőzárnak is köszönhetően, tökéletesen vízálló, ráadásul ránézése a sarokrész sem olyan robusztus, hogy bántsa az achilles-ín tövénél a lábunkat, mint ahogy az a magasabb szárú téli cipőkre jellemző. A tömege is nagyon alacsony téli cipőkhöz képest, sőt, az ára is…

A Crono cipőkkel kapcsolatban érdeklődj a Velossimo Kft.nél: http://www.velossimo.hu/

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo