fbpx

Casco Full Air RCC fejvédő miniteszt

Megérkezett a várva várt Casco újdonság, a tavalyi Eurobike-on bejelentett Full Air RCC! Nem egy már meglévő modell vagy széria továbbfejlesztett változata, a Full Air merőben új irányt mutat a Casco kínálatában, valódi csemege a kerékpáros fejvédő-technológiában.

casco_sx_61_07

A Full Air RCC több tekintetben formabontó: a technika megér egy misét, a dizájn pedig követi a koncepciót!

Miben más a Full Air RCC, mint a magas szintű védelemnek és a stílusos dizájnnak köszönhetően méltán közkedvelt többi Casco fejvédő? A német sisakspecialista az utóbbi években két fő irányt követett: a biztonságot előtérbe helyező, általános kerékpáros közlekedésre tervezett trendi modellekkel párhuzamosan az aerodinamikára kihegyezett SPEED-sorozattal a teljesítmény-orientált profi és haladó amatőr kerékpárosok speciális igényeit szolgálta. A korábban elsődleges tervezési szempontnak számító szellőzés helyét átvette a légellenállás csökkentése, az ehhez szükségek kisebb légbeömlő nyílásokat a Casco fejlesztők innovatív belső légcsatornákkal kompenzálták. No de mi van akkor, ha a fejvédő hatékony belső légáramlását minden idők legméretesebb nyílásaival kombináljuk? Az eredmény borítékolható: rendkívüli szellőzés, akár szerényebb tempó mellett is.

A “hűtőrács” nélküli képen jól látszik a légiesség, a középső “turbina” ontja a levegőt a belsőbe – ráadásul a sild is ezt táplálja!

A kérdés már csak az: fel kell-e áldozni az aerodinamikát a megnövelt nyílások és a semmihez sem hasonlítható légáram oltárán? Nem féltétlenül, hisz’ a jól megtervezett légcsatornák a beáramló levegőt zavartalanul vezetik végig a fej felületén, a levegő nem kavarog, nem lassul, a kivezető csatornákkal pedig egyenesen a kerékpáros hátára vezethető. Így a fej szellőzése hatékonyabb lehet, mint sisak nélkül, az irányított légáramnak köszönhető pedig még a légellenállási mutatók is jobbak, mint „csupasz” fejjel. Pontosan ez lenne a Full Air RCC koncepciója, lássuk, sikerült-e a német specialistának a kívánt célokat megvalósítani!

Permanens huzatban!

Permanens huzatban!

Rajtam így áll...

Rajtam így áll…

A modellnév végén szereplő RCC a „Road Cross County” rövidítése, tehát a Full Air országúti és terephasználatra egyaránt ajánlott, a biztonság terén nem köt kompromisszumot. A megnövelt tarkóvédelem méltó megoldás a saját tesztlabort üzemeltető, és szigorú tesztmódszereket kidolgozó és követő német márka hírnevéhez. Ahogy azt a cégvezető gyárlátogatásunk során megfogalmazta: „A védelmet soha nem szabad a technikának alárendelni, legyen a cél az aerodinamika, a szellőzés vagy az alacsony tömeg.”

A Full Air RCC a turbina-jellegű légcsatornákból és a bőséges tarkóvédelemből következően méretét tekintve is tekintélyt parancsoló. A szó szoros értelmében terjedelmes, főleg a tesztelt világos színváltozatban. Mindenképpen hozzá kell szokni a „bő külső szabáshoz”, de ettől még belül minden a megszokott: a Casco bukók kényelme és pontos illeszkedése szerencsére a Full Air esetében is visszaköszön. A Casco Loc rögzítőrendszer működése nem változott, ellenben a németek a magasságállítást kissé átdolgozták, gyaníthatóan a hatékonyabb szellőzés és a további profilmagasság-növelés elkerülése céljából. A kivitelezés zseniálisan egyszerű, hasonlít a nemrég tesztelt másik 2016-os Casco fejlesztéshez, a Roadster TC-ben alkalmazott megoldáshoz. A fejvédő magassága nem olyan finom lépésekben állítható, mint a korábbi Casco sisakokon, viszont az új rendszer egyszerű, használata bombabiztos, és nem utolsósorban segítségével a sisak tömege bőven 300 gramm alatt marad. Emellett a MyStyle színösszeállítás, illetve a legmodernebb Disc Fit Vario állítórendszer az új bukó esetében is megtalálható.

„A védelmet soha nem szabad a technikának alárendelni: legyen a cél az aerodinamika, a szellőzés vagy az alacsony tömeg.”

A fejvédő belsejét megvizsgálva elsőre úgy tűnik, mintha a gyártó kispórolta volna a Full Air RCC szivacsozást, viszont felpróbálva kényelmes, egy “sebtiben” abszolvált négyórás edzőkör az első benyomást teljes mértékben megerősítette. (Vélhetően a további szivacsok alkalmazása valamelyest akadályozta volna a légáramot, így a lehető legkevesebbel próbálták a kényelmes illeszkedést biztosítani.) A Full Air „légies” érzést nyújt. Egyrészt a pontos illeszkedésnek, a nyomáspontok teljes hiányának köszönhetően a 290 grammos tömegből semmit nem érezni, másrészt a kerékpáros a metróállomás peronján tapasztalható permanens huzatban érezheti magát. Ezen felül a sisak lecsatolható „minisilddel” rendelkezik, amelynek elsődleges funkciója nem a napfény árnyékolása, hanem a légáram fokozása. Az óriás nyílást levegővel „eteti”, így használata a forró nyári napokon – még országúti felhasználásra is – „melegen” ajánlott. Többlet légellenállást nemigen okoz, lévén a levegőt nem kavarja, hanem vezeti, az áramlását pedig gyorsítja.

Egyelőre háromféle változatban gyártják, a kétféle sötét kevésbé tűnik nagynak...

Egyelőre háromféle változatban gyártják, a kétféle sötét kevésbé tűnik nagynak…

Összehasonlítva a BikeMag minitesztekben szereplő Casco sisakmodellekkel, a Full Air RCC „tudománya” inkább a szellőzésre és a kényelemre, mint az aerodinamikára kihegyezett, a felhasználás tekintetében pedig inkább teljesítmény-orientált, mint a mindennapos kerékpár közlekedés igényeire optimalizált. Kényelme és tömege egyenrangú a legjobb Casco modellekkel, méltó azok sikeréhez és népszerűségéhez. Dizájnja részben követi a német gyártó által képviselt stílust és formavilágot, másrészt a megnövelt külső méret változást is eredményez. Bizonyos fejformákhoz jobban passzol a nagyobb „búra”, a harmadik szemnek tekinthető középső „turbinanyílás” pedig határozott karaktert ad a Full Air RCC-nek. Sötét színváltozatban a méretnövekedés nem annyira feltűnő, a világos viszont jobban kihangsúlyozza a nyílások méretét. A háromféle dizájn lehetőséget ad a külső megjelenés befolyásolására.

Színben harmonizáló sportszemüveg is megtalálható a Casco kínálatában...

Színben harmonizáló sportszemüveg is megtalálható a Casco kínálatában…

Pozitívumok:

  • rendkívül intenzív szellőzés
  • bármilyen tempó mellett érezhető légáramlás
  • hatékony légterelő sild
  • aerodinamikát fokozó légáramoltatás
  • zajmentes
  • egyszerű rögzítőrendszer
  • magas szintű kényelem a kevés szivacspárna ellenére
  • érdekes megjelenés
  • kedvező tömegadat
  • kompromisszum nélküli biztonság megnövelt tarkóvédelemmel
  • stílus szerint személyre szabható

[divider scroll_text=”Casco Full Air RCC fejvédő miniteszt”]
Negatívumok:

  • megnövelt külső méret
  • nem mindenki tud megbarátkozni a középső „turbinával”
  • finom lépések hiánya a magasságállításban
  • egyetlen méret

[divider scroll_text=”Casco Full Air RCC fejvédő miniteszt”]
Ajánlott fogyasztói ár: 35 900 Ft.

A Casco sisakokat keresd jobb kerékpár-kereskedésekben!

casco_sx_61_20

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo