fbpx

Buruczki Szilárd blog: Tesztdömping a krossz-nagyüzem előtt

Buruczki Szilárd a krossz-szezon indítása előtt napokon keresztül tesztelte a Merida újdonságait, ami még a versenyzésnél is fárasztóbb tud tenni. A kazincbarcikai SuperCross-nyitányra pedig szlovák kupafutamon melegített, nem is akárhogyan:

Sziasztok!

Egy kis szusszanás után jelentkezem újra. A montis szezont a Merida teszt hétvégével búcsúztattuk. Főtámogatóm meghívására tesztelhettem a 2013-as Merida modelleket Visegrádon és jó kis élménybringázásban volt részem. A tesztcenteres kereskedőkön kívül a szaksajtó is képviselte magát. Én először vettem részt ilyen rendezvényen, pedig itthon a BikeFun Kft. már 5 éve megtartja a legjobb Merida kereskedőknek a teszt tábort. Szívesen elfogadtam Kovács Tomi meghívását, sőt megtisztelve éreztem magam. Igaz februárban Mallorcán is volt lehetőségem tesztelni a 2013-as modelleket, de ott a Big Ninty Nine-ból “csak” a prototípus állt rendelkezésre, de most a végleges új modelleket tudtuk szemügyre venni, és a Pilis hegység legszebb részein terheltük a pedált a szikrázó napsütésben. Néhány fitt kereskedőben a szunnyadó versenyzői hajlamok újra feléledtek, kíméletlenül adtak a Big Ninty Nine-nak, illetve a Big Nine Team Repica-knak. 🙂 Én többnyire a karbon Big Nine-nal vettem fel velük a versenyt és hamar kiderült a hiányosságom, hogy kevés az állóképességem, mert sokszor megálltunk gyönyörködni a szép tájban. 🙂

Rég voltam a Pilis ezen oldalán terepezni, inkább csak országúton jutok el idáig az edzéseimen. Szép nagy kört mentünk a Vörös-kő érintésével, ahol nagyon szép kilátás van a Duna másik oldalára és még Budapest egy részét is látni lehet. Hazafelé érintettük a Móri pihenőt, ahonnan még gyönyörűbb kilátás van a Dunakanyarra. Persze a végén a fellegvári DH sem hiányozhatott az élvezetekből, amit már a Duna Marcin megszokhatunk, mint a rövidtávosok vesztőhelyét. 🙂 Esti vacsi után Sipiczki Robi és Kovács Tomi tartott egy kis fejtágítást a 2013-as Merida újdonságokról. Ez követően kötetlen interaktív beszélgetés, ötletelést folytattunk egy kis italozás és a Merida tesztnapos torta fogyasztása mellett.

Másnap még be volt tervezve egy rövidebb tekerés, de én csak a pilisszentlászlói frissítőig jutottam, a Mikusz álltal kínált Vadász-Kapuciner-banán rulez sem segített. 🙂 Több mint valószínű, hogy az esti vacsival rontottam el a gyomrom vagy nem ittam elég Jagert, már nem is emlékszem. 🙂 Csak azt éreztem, hogy nincs több erőm tovább tekerni, így visszagurultam a visegrádi szállásunkra megpihenni egy kicsit. Nemsokára Tomiék is odaértek, és ebéd után segítettem összepakolni, mosni a teszt gépeket a másnapi össznépi bringa tesztelésre.

A következő napon Csillebércen folytatódott a maratoni teszt, csak most mindenki számára elérhető volt a lehetőség és a Meridán kívül több márkát is ki lehetett próbálni. Én is vezettem tesztköröket a Merida Maraton csapat oszlopos versenyzőivel. Szerintem nagyon jó kis kört jelöltek ki a szervezők a csillebérci táboron belül. Jó ötletnek tartom a kipróbálási lehetőséget, könnyebben ki tudja választani a vásárló a számára megfelelő bringát. Párom Rita is tesztelt több fully gépet, így össze tudta hasonlítani a Big Ninty Nine és a 120 mm-t mozgó One Twenty érzést. Rita magasságához jobb lehet a One Twenty bicó és Ő is ezt érezte, illetve nem érzett semmit, annyira jól kisimította a bringa a rázós részeket. 😉 Jövőre végleg áttérek a 29″-es kerék méretre, több előnyét érzem, mint hátrányát. Nagyon jól éreztem magam a háromnapos maratoni teszthétvégén, már alig várom a mallorcai teszt tábort.

A tesztelések után kezdtem igazán beleerősíteni a cyclocross edzésekbe és kipróbálni magam, hogy milyen állapotban vagyok a SuperCross sorozat előtt. Vasárnap reggel hatodmagammal indultunk a Szlovák Kupa 4. futamára, Borovába. A CX-es kemény mag – Cser G. a sofőr, Fejes Gabi, Zsé – a mitfárer helyet foglalták el. A hátsó sorban az ifjú padavanokkal bandáztunk: Dina Marcival és Megyka Bercivel robogtunk a cél felé. 🙂 Időben megérkeztünk a kis Borová falucskába, ahol dombos pálya fogadott minket a pályabejáráson. Nagyon örültem, hogy rövid meredek emelkedőkkel volt megtűzdelve a nyomvonal és csak egy felfutás volt a pályában és tömérdek kanyar. A 1,5 km-es körben 40 méter szintet kellett leküzdeni, sok-sok kigyorsítással. Az időjárás is kegyes volt hozzánk, néha a nap is előbukkant a felhők közül. 15-17 fok és porzó pálya fogadott bennünket. Én sárra számítottam, ezért a Merida Carbon Cyclo-cross Disc bringát vittem csak, mert a másik gépem nem fért be.

A rajthoz beszólítás kicsit csúszott, aminek nem örültünk és ráadásul a leghátsó sorba szólítottak. Már csak Zsé volt mögöttem az 50 fős mezőnyben. Fejes Gabit szólították közülünk a legjobb helyre, mert az előző 3 futamon is indult. A rajt után egyenes, rövid, aszfaltos lejtő következett. Itt hamar felgyorsultunk, majd utána egy hirtelen, meredek emelkedőről fordultunk vissza a terepre. A nagyrészt egynyomos pályán nehéz volt előzni az első körben.

Fejes Gabival mentünk együtt 4-5 kört, amíg nem csavarta fel a hátsó váltóját. Tovább dolgoztam le a rajtnál szerzett hátrányomat, és az utolsó 5 körben egy hármas bolyban mentem együtt a fiatal és az idősebb Galjzával. A öreget sikerült lerázni a sok vezetésemnek köszönhetően, de fiatal, U23-as Galjza meglógott az utolsó kör végén. A 6. helyre tudtam feljönni hátulról, így kb. 30 mp-re voltam a dobogótól. Azt hiszem, első versenynek jót mentem és alakul a formám, mert jó erőben éreztem magam, bár kicsit megfájdult a hátam a rövid meredek falaktól.

Sajnos a többiek egy részének a technika közbe szólt és nem tudták befejezni  a versenyt, de Zsének és Dina Marcinak is jó edzés volt. Nem baj srácok, lesz ez jobb is, majd belejövünk! 🙂

A következő versenyem az első SuperCross futam lesz Barcikán, ahol szeretném újra elhódítani az elsőséget!

Üdv.

Szilárd

MERIDA Kőbánya TC

www.facebook.com/buruczki

www.buruczki.hu

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo